212

De ernstige zwart-witfoto op de pagina Colofon is vandaag vervangen door 212 kleurenfoto’s. Het getal 212 slaat op het aantal foto’s, niet op het aantal kleuren. Gefascineerd door het genre ‘a picture a day’, dat op YouTube door mannen en vrouwen wordt beoefend, besloot ik op 23 april 2010 met de ingebouwde camera op de Mac een foto te maken. En dan nog één. En nog één. En nog. Nu heb ik de foto’s achter elkaar gezet in een filmpje.

‘Klapperende deur’, had het filmpje kunnen heten. Of: ‘Dansende standaard voor bladmuziek’. En de boekenkast wordt ook door een onzichtbare hand herschikt.

Het was leuk zolang het duurde. Vanmiddag maakte ik de laatste foto, omdat ik niet wil dat zich straks onherroepelijk een titel aan het filmpje opdringt: ‘De geschiedenis van mijn kaalheid’.

4 gedachten over “212

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.